Geopark Đerdap prvi je i jedini geopark u Srbiji. On u sebi čuva geološka, kulturna i nasleđa prirode koja su zbog svoje jedinstvene vrednosti, značaja i lepote pod strogom zaštitom.
Trajanov most nekada čudo izvan svog vremana čak 1.000 godina predstavljao je najduži most ikada sagrađen, a danas njegovi ostaci krase Đerdapsku klisuru i predstavljaju jedno od najimpresivnijih ostataka iz perioda Rimljana.
Most dugačak 1.100 metara koji je spajao dva sveta, Gornju Meziju i Dakiju, bio je završen za samo dve godine što je bilo nezamislivo za taj period i nardenih 1.000 godina predstavljao je najduži most na svetu i baš iz tog razloga smatra se da je ova građevina neverovatnog Apolodora bila u podpunosti izvan svog vremena.
Prvi put je istražen između 1979. I 1982. godine u skolpu zaštitnih iskopavanja spomenika ugroženih izgradnjom brane Đerdap II. Taj izveštaj služio je kao podloga za dalja istraživanja koja su vršena više od 20 godina kasnije.
Tačno 19. vekova od početka izgradnje Trajanovog mosta počela su temeljnija sitraživanja 2003. godine. Obavljeno je pripremanje terena i sva snimanja neophoda za detaljnije istraživanje ovog spomenika kulture i krajem godine pripremljen je dokumentarni film „Trajanov most – 19 vekova kanije“. 2004. godine Ministrastvo kulturu prepoznalo je važnost Trajanovog mosta i izdvojilo finansijaska sredstva za rad na ovom projektu. Urađena su geofizička istraživanja na srpskoj strani reke. Zbog loših hidrografskih uslova planirana istraživanja nisu mogla da se u podpunosti završe pa su nastvaljena 2005. godine. i privukla su pažnju inostranim arheološkim krugovima.
2006. godine film „Trajanov most – 19 vekova kasnije“ prikazan je na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, a promovisanje ovog spomenika kulture nastavilo se godinama unapred.
Podaci o samoj izgradnji mosta pronađeni su uklesani u kameni stub na Trajanovom forumu u Rimu, koje je zabeležio jedan rimski vajar 113. godine. Na stubu su takođe zabeleženi svi uspesi koje je vojskovođa postigao na Đerdapu u borbi protiv Dakije. Taj istorijski dokument bio je od velikog značaja jer se iz reljefa može jasno uočiti i sam izgled mosta.
Ostaci mosta primećeni su više puta kroz istoriju kada je nivo vode u Dunavu na izlazu iz Đerdapske klisure bio izuzetno nizak i tada su nastali jedni od prvih modela mosta. Ostaci mosta na desnoj strani Dunava danas se nalaze nedaleko od sela Kostol koje se nalazi na samo 4km od Kladova.
Ovaj projekat je sufinansiran iz Budžeta Republike Srbije – Ministarstvo kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.